۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰

رئیس نهاد رهبری در دانشگاهها خبرداد؛

آمار طلاق زوجهای دانشجو در ۱۰ سال اول زندگی

آمار طلاق زوجهای دانشجو در ۱۰ سال اول زندگی

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها گفت: طی ۱۰ سال اول زندگی که با ازدواج دانشجویی تشکیل شده است فروپاشی ازدواج و طلاق حدود ۵ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مصطفی رستمی صبح امروز در نشست خبری که برگزار شد با اشاره به جزئیات بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی گفت: ازدواج از موضوعات مهم اجتماعی، فرهنگی و دینی کشور ما است و مساله راهبردی جامعه ما نیز هست. ازدواج آگاهانه و به هنگام از موارد مورد تاکید رهبری است. براساس اسناد بالادستی مثل سند دانشگاه اسلامی و سایر سیاست‌های نظام در موضوع جمعیت، موضوع ازدواج بسیار مهم است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ازدواج آگاهانه بهنگام و ساده جز مأموریت دانشگاه‌ها در آموزش عالی است.

وی ادامه داد: طرح ملی همسفر تا بهشت برای توسعه نشاط زندگی سالم و امید در فضای دانشگاهی تشکیل شد و به تسهیل ازدواج دانشگاهی می‌پردازد.

رستمی ادامه داد: ما در فضای جدید به ازدواج به عنوان موضوع راهبردی نگاه می‌کنیم. تجربه ازدواج دانشجویی یکی از تجربه‌های موفق در ازدواج بوده است. مطالعات آماری که صورت گرفته تأیید می‌کند ازدواج دانشجویی جز موفق ترین ازدواج‌ها از نظر پایداری ازدواج است.

آمار طلاق در ۱۰ سال اول در میان ازدواج‌های دانشجویی

وی ادامه داد: فروپاشی خانواده و طلاق در ازدواج دانشجویی با کمترین آمار مواجه است براساس آمارهای موجود طی ۱۰ سال اول زندگی که با ازدواج دانشجویی تشکیل شده است فروپاشی ازدواج و طلاق حدود ۵ درصد بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به جزئیات بیست و ششمین دوره ازدواج دانشجویی گفت: در دوره گذشته که از ۷ آذر ۱۴۰۲ تا ۲۵ اردیبهشت امسال بود ۳۵ کاروان با ظرفیت ۲۰۰ زوج به مشهد مقدس مشرف شدند و طرح همسفر تا بهشت برای انها اجرا شد.

وی ادامه داد: سازماندهی ازدواج دانشجویی متناسب با تقویم دانشگاه‌ها انجام شد، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۳۵۰ زوج دانشجو ثبت نام کردند و ۷ هزار و ۳۵۰ زوج به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی ادامه داد: ۱۸ ساعت آموزشی مهارت زندگی برای زوج‌های دانشجو برگزار شد همچنین هزار و ۱۶۰ زوج از مشاوره‌های فردی و خانوادگی استفاده کردند. ارتباط با مشاوره و مشاوران خوب از عوامل تثبیت کننده زندگی در ابتدای دوره تشکیل خانواده است‌. همچنین ۸ ساعت برنامه فرهنگی برای زوجین برقرار شد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: براساس نظرسنجی که از تمام شرکت کنندگان این دوره صورت گرفت میزان رضایت از دوره ۸۷ درصد بوده است.

اعزام ۳۵۰ زوج دانشجو به مشهد

وی با اشاره به بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی گفت: در حال حاضر فرایند بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی آغاز شده و در این دوره اعزام دانشجویان به مشهد مقدس از ۲۶ آبان آغاز می‌شود در این دوره ۳۰ کاروان ۳۵۰ زوجی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: اعزام‌ها از ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۳ تا ابتدای ماه رمضان ادامه دارد. برنامه‌های آموزشی با موضوع جمعیت و فرزند آوری نیز طراحی شده است.

ادامه ثبت نامه برای ازدواج دانشجویی تا ۳۰ آبان

رستمی افزود: ثبت نام بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی ۵ آبان ۱۴۰۳ آغاز شده و تا ۳۰ آبان ادامه دارد. تاریخ عقد مجاز برای ثبت نام دانشجویان در این دوره ابتدای سال ۱۴۰۲ نا ۳۰‌ مهر ۱۴۰۳ است دانشجویان برای ثبت نام در این دوره به سامانه ازدواج دانشجویی به نشانی ezdevaj.nahad.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

وی تاکید کرد: از شروط ثبت نام این است که یکی از زوجین در زمان ثبت نام حتماً باید دانشجو باشد.

حجت الاسلام در پایان از دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارتین علوم و بهداشت دانشگاه آزاد، فرهنگیان، پیام‌نور و علمی کاربردی برای حمایت از ازدواج دانشجویی حمایت کرده و افزود: ما برای برگزاری ازدواج دانشجویی متقاضی حمایت بیشتر هم هستیم

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی گفت: ثبت نام این دوره از ازدواج دانشجویی ۵ آبان ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

کد خبر 6262729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha